tag:blogger.com,1999:blog-186027408774973429.post4764310239507188498..comments2023-07-23T09:50:19.046+02:00Comments on En riktig gnällkärring: Resa med AB Storstockholms Lokaltrafik (SL)Unknownnoreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-186027408774973429.post-18992912278641450542011-02-01T16:22:23.979+01:002011-02-01T16:22:23.979+01:00Jag tycker att Sl är så oseriösa. Jag skulle på bu...Jag tycker att Sl är så oseriösa. Jag skulle på buss 824 vid Liljeholmen, men chaffören antog nog att han inte ville ha flera resenärer med sig på bussen. Därför bestämde han sig för att stänga dörren medan min fot var i bussen, och jag stod utanför bussen. Sedan började chaffören backa med bussen, och jag skrek och hoppade på ett ben. Jag lyckades få loss foten, och chaffören bara skrattade. Jag ringde kundtjänst men de hävdade att de inte kan spåra chaffören. Eller hur. Tur att inget allvarligt hände mig.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-186027408774973429.post-60994692039237842352010-11-11T21:35:41.110+01:002010-11-11T21:35:41.110+01:00Tack för en intressant kommentar! Hoppas SL bättra...Tack för en intressant kommentar! Hoppas SL bättrar sig och löser problemen de skapar.larsedmanhttps://www.blogger.com/profile/00355273144242988916noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-186027408774973429.post-56852213084003816052010-11-07T17:27:19.782+01:002010-11-07T17:27:19.782+01:00Hej Lars, jag förstår din frustration! Är själv fö...Hej Lars, jag förstår din frustration! Är själv förbannad på SL. Deras höga spärrar gör att tjuvåkare, ofta två man!, "tar rygg" på betalande resenärer. Det är män med gamla mammor på 80 år (!), killgäng eller två män. Om man inte gillar att ha dem i ryggen och de har bråttom KNUFFAR de en genom spärren! <br /><br />Jag har påtalat detta om att man känner sig antastad i spärrarna, när man får aggressiva tjuvåkare i ryggen som inte drar sig för att knuffa betalande resenärer framför sig. Gissa svaret!<br /><br />"Om du känner dig antastad i SL-trafiken så kan du kontakta vår Trygghetscentral när det händer. Du når dem antingen på 020-120 25 25 eller på tel 08/6001000 val 5, val 1."<br /><br />Blir man förbannad eller inte? Så SL tycker att jag ska ringa ett telefonnummer samtidigt som jag blir knuffad, och göra olika val på telefonen dessutom. IDIOTER! SL är förlorat! Med en sådan kundtjänst lär de som uppskattar SL bli allt färre!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-186027408774973429.post-80840048352344857372010-09-13T18:23:54.956+02:002010-09-13T18:23:54.956+02:00För det första: du är inne på en blogg som heter &...För det första: du är inne på en blogg som heter "En riktig gnällkärring". Som namnet antyder så är det en plats för klagomål, stora som små. Och vad företagen tänker göra åt dem. För det andra: intressant att du går runt och enbart retar dig på svåra "problem" här på jorden. Själv retar jag mig även på mindre saker. Till exempel illa formulerade kommentarer på min blogg.larsedmanhttps://www.blogger.com/profile/00355273144242988916noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-186027408774973429.post-61291784886390108012010-09-13T12:38:02.523+02:002010-09-13T12:38:02.523+02:00allvarligt... ingen normal människa skulle reta si...allvarligt... ingen normal människa skulle reta sig på så många onödiga saker. Väx upp och ta saker & ting med en klackspark istället. Dina "problem" är en fis i rymden jämfört med andra svårare problem på vår jord.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-186027408774973429.post-12009858555837779182009-12-28T21:43:35.822+01:002009-12-28T21:43:35.822+01:00Rigmor Roxner, SL Kundtjänst AB (sic!):
"Hej...Rigmor Roxner, SL Kundtjänst AB (sic!):<br /><br />"Hej Lars!<br /><br />SL Accesskorten med laddade biljetter kommer inte att vara personliga med undantag för studentbiljetten. <br /><br />Om man e-handlar sin biljett registreras man som ägare och får tillgång till förlustgaranti.<br /><br />Inom en snar framtid kommer man att kunna registrera sig som ägare (via Mitt SL) till ett angivet SL Access-kort och få tillgång till förlustgaranti utan att e-handla.<br /><br />Att ladda på biljett via nätet kommer också bli möjligt småningom.<br /><br />Jag skickar dina övriga förslag om att ladda hemifrån automatiskt med autogiro samt ladda med nya respengar till ansvariga för SL Accessprojektet.<br /><br />Om du önskar lämna ytterligare upplysningar i detta ärende som har nummer 493344, vänligen använd nedanstående länk.<br /><br />https://sl.se/templates/CreateIssueResponse.aspx?iType=2&iFeedID=493344&sCRC=0xDC35352B<br /><br />Vänliga hälsningar<br /><br />Rigmor Roxner<br />SL Kundtjänst AB"larsedmanhttps://www.blogger.com/profile/00355273144242988916noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-186027408774973429.post-21329137805804631282009-12-16T13:37:46.347+01:002009-12-16T13:37:46.347+01:00Cecilia Walldén, SL Kundtjänst AB (sic!):
"H...Cecilia Walldén, SL Kundtjänst AB (sic!):<br /><br />"Hej Lars!<br /><br />Jag har läst dina synpunkter angående utformningen av spärrarna vid T-centralen. Ditt önsekmål om att bemanna barnvagnsgrindarna har förts vidare till de ansvariga för kännedom.<br /><br />Alla Synpunkterna är värdefulla och används till att förbättra SL trafikens kvalitet.<br /><br />Om du önskar lämna ytterligare upplysningar i detta ärende som har nummer 400647, vänligen använd nedanstående länk.<br /><br />http://sl.se/kontaktdialog/default.asp?iType=2&iFeedID=400647&sCRC=0x5C526BE5<br /><br />Vänliga hälsningar<br /><br />Cecilia Walldén<br />SL Kundtjänst AB"larsedmanhttps://www.blogger.com/profile/00355273144242988916noreply@blogger.com