2009-01-25

Om En riktig gnällkärring

Min kompis Lars K sa i förrgår att jag börjar bli en riktig gnällkärring. Och det stämmer! Jag är så jädra less på all bristfällig information och undermåliga grejer som finns där ute.

Ett modernt företag välkomnar konsumenternas synpunkter på sina varor och tjänster. Det tråkiga är att återkopplingen sker på företagens villkor: ett ifyllt kontaktformulär försvinner in i företagets anonyma struktur och lämnas utan svar, omdömen på Eniro plockas bort om företagen vill det, tjänster som Get satisfaction samlar ihop en massa klagomål men bryr sig företagen om vad du skriver? Icke.

Så nu tar vi saken i egna händer. Var en riktig gnällkärring du också. Berätta om alla dåliga företag och organisationer som du möter. Låt dem besvara kritiken, om de kan. Dina åsikter och deras svar publiceras här och finns kvar i evighet.

De allra flesta företag som jag nämner på denna blogg har fått chans att svara på gnället innan inlägget publicerades. I annat fall har de chans att göra det nu.

Konsumentmakt.

I en liten gnällkärrings skepnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar