2009-02-01

Kalsonger

Jag vill ha mina gosstrosor i 100 procent ekologisk bomull, miljömärkta med Svanen, EU-blomman eller motsvarande, rättvisemärkta, tvättbara i 60 grader, svarta och i brief-/y-front-modell, inte boxer, så de packar in hela pungen i ett lent järngrepp, som Bengt Ohlsson så träffande skrev (ursäkta) i veckans DN På stan. Gylf klarar jag mig utan -- en riktig man tar av sig småbyxorna när han sitter och kissar. De ska naturligtvis inte heller kosta skjorta.

Ska de vara så svåra att hitta?

Tydligen.

Tyska Living crafts tillverkar sådana kalsonger, men de är tyvärr inte perfekta i praktiken :( (de är dessutom små i storlekarna, köp slip's i stl. 6 om du är M). Köp dem billigast från Näva-ekotextil i Järna, och vill du slippa fraktkostnaden på 69 kr så är det bara att åka dit. Norra Järnvägsgatan 5, 50 meter från Järna station.

Bäst hittills verkar American apparels organic baby rib brief vara, men återkommer när jag vet hur de klarar 60 graderstvätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar