2009-02-07

Schampo

Ett bra schampo ska vara ekologiskt, miljömärkt med Svanen, EU-blomman eller motsvarande, prisvärt, minska mjäll och passa mitt hår. Inte helt lätt att hitta, särskilt inte sedan trevliga och ekologiska frisersalongen Bilein/Friekosör på Bastugatan 57 gick i konkurs. Hoppas Carro och de andra trevliga frisörerna öppnar nytt ekoställe snart. Med lika bra produkter.

I väntan på det kan du köpa dyrschampo fraktfritt och billigare än i handeln på Nordic feel. Snabb leverans och bra webbshop, trots att man inte kan se och jämföra pris i sökfunktionen. Hittade dem via utmärkta prisjakt.nu.

Och ännu billigare finschampo köper du med fördel hos engelska Gorgeous shop. Trots fraktavgift är de billigare än Nordic feel. Mycket snabb leverans och bra webbshop.

Jag har tidigare hoppats på amerikanska John Masters organics. Bäst pris på deras schampo inklusive frakt hittar du via fina Prisjakt.

Men nu har jag hittat det jag behöver: danska Zenz! Prisjakt ger dig bästa pris.

4 kommentarer:

  1. Vilken chock jag fick nu! Vägrar att klippa mig hos någon annan än Carro ju.
    Och min kompis Mats säger samma sak fast om Josefin.
    Vet du något vart de har tagit vägen så hojta gärna till!

    magda

    SvaraRadera
  2. Josefin, Madde, Irene och Carro, före detta Friekosör:

    "Hej kära kund!

    Välkommen till vår nya ekologiska salong Indigo som vi öppnat på Södra Agnegatan 28.
    (T-bana Rådhuset,uppgång Hantverkargatan,landstinget)

    Vi som var anställda på bastugatan; Irene, Carro, Josefin och Madde finns nu där!
    Ni kan nå oss på telefon 08/6503008 måndag-fredag 10:00-16:00 för bokning,
    övriga tider för behandling enligt överenskommelse med er frisör.

    Vi säljer produkter av märket La Cordier,(tidigare Bilein.)

    Vi har saknat er så ni är hjärtligt välkomna att ringa till oss,(ej maila)
    för mer information och för att boka in er behandling!

    Soliga vårhälsningar/ Josefin,Madde,Irene och Carro."

    SvaraRadera
  3. Är det inte underbart Stokholm har nu 3 eko salonger,Lena (jag) är kvar på Bastug 57 , dom som fick sin utbildnig o jobbade där öppnar eget o omtanke har sin stil.sakta men säkert växer miljö tänket ,men det går väldigt långsamt..Kämpa på alla ekofrisörer o lycka till alla kunder.........Eko-Lena

    SvaraRadera
  4. Hej gulliga kunder!
    Det värmer att läsa så fina ord om oss,vi saknar er!
    Det är mitt mail som Lars lagt upp här(vi fick tag i en del av våra kunders adresser,dock ej alla.)
    Vi har nu bestämt oss för namnet ECO HAIR och finns som sagt på ovan nämnda adress och nummer.
    Dessutom har familjeföretaget La Cordier fortsatt med tillverkningen av de fina hårvårdsprodukterna som vi nu säljer på vår salong.
    Välkomna tillbaka=)
    /Josefin
    PS!(Mats,lycka till på turnén)

    SvaraRadera