2011-03-09

Optiker

Tycker att det har blivit bättre med information om vad tjänster kostar hos exempelvis frisörer. Men hos optiker är det stört omöjligt att få reda på priser.

Jag valde Bågar och glas på grundval av de prisuppgifter som de lämnade på bågar, glas, undersökning och linser. Tyvärr nämnde de inte att en arbetskostnad tillkommer vid köp. Vips blev mina glasögon 800 kr dyrare än vad de tidigare sagt att de skulle kosta. Dåligt, Bågar och glas!

Brottsligt till och med. Enligt prisinformationslagen och Konsumentverkets föreskrift om prisinformation ska prisinformation vara korrekt och tydlig. Om det kan tillkomma avgifter och andra kostnader ska detta anges särskilt.

Får se om jag orkar följa upp detta. Just nu måste jag bokstavligen fokusera på att få företaget att få mina glasögon att sitta rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar