2014-08-02

Resa med AB Storstockholms Lokaltrafik (SL) #2

Kära AB SL igen, kan ni inte sätta en dekal med information på svenska och engelska om hur jag köper SMS-biljett, på väggen vid föraren på de bussar som kör åt er?

Ofta kliver turister på på exempelvis linje 433 Slussen-Stavsnäs och försöker köpa biljett ombord.

Sällan ger den stressade föraren korrekt muntlig information till dem.

1 kommentar:

  1. Tobias Östh, SL Kundtjänst:

    "Hej Lars!

    Tack för att du hör av dig.

    Det låter som en mycket bra idé att informationen för SMS-biljetter även finns på engelska. Jag har framfört detta till huvudkontoret för vidare uppföljning och åtgärd.

    Jag hoppas att du känner att vi har tagit hand om ditt ärende på ett bra sätt.

    Du är alltid välkommen att kontakta oss igen via webbformuläret eller på telefon 08-600 10 00.

    Vänliga hälsningar,
    Tobias Östh
    SL Kundtjänst"

    SvaraRadera