2010-08-04

Iittala

Ibland blir man nästan tårögd. Här är ett utmärkt exempel på kundvård när den är som bäst:

Min ugnsform från finska Iittala sprack i två bitar i ugnen häromsistens. Med lax och allt.

Jag skrev till företaget, berättade om händelsen och att jag trodde att deras ugnsform skulle klara av att vara i just ugnen.

Med vändande e-post får jag ett vänligt svar som förklarar att visst ska ugnsformen vara i ugnen, men om man inte täcker hela formen med mat eller vätska så kan det uppkomma spänningar i godset så att det spricker. Naturligtvis skickar vi dig en ny form.

Inom några dagar kommer så ett bud med en ny form. Och jag berättar för alla vänner hur fantastiskt nöjd jag är med detta företags produkter och service! Tack, Iittala.

1 kommentar:

  1. OK, kul. Själv så sprack ett antal glas som jag köpte på Iittala, men de brydde sig inte särskilt mycket. De hävdade att det var mitt fel. Jag sa att glasen bara sprack poff, men det trodde de inte på :-(
    /Emma 79

    SvaraRadera